ΔΩΡΕΑ ΠΡΟΣ ΤΟ BLOG

Όποια/όποιος επιθυμεί να βοηθήσει την προσπάθειά μου,μπορεί να το κάνει με μια δωρεά μέσω PayPal στον λογαριασμό : ovitrouvios@yahoo.gr

Σας ευχαριστώ και σας εύχομαι καλές αναγνώσεις !

ΕΛΛΗΝ ΑΛΚΙΜΟΣ

Κυριακή 21 Απριλίου 2013

ΠΙΚΑΣΟ: « ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΑ ΣΟΦΟΥΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΟΥΣ ΜΕ ΣΑΧΛΑΜΑΡΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΤΟΣΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΘΑΥΜΑΖΑΝ»


Για το Βήμα,Γιάννης Μαρίνος
 
«Στην τέχνη, ο λαός δεν αναζητά πλέον ανακούφιση και εξύψωση. Αλλά οι λεπτεπίλεπτοι, οι πλούσιοι, οι αργόσχολοι για να ξεχωρίσουν από το λαό αναζητούν το καινούριο, το παράδοξο, το ασυνήθιστο, το σκανδαλώδες. Και εγώ, από τον κυβισμό και έπειτα, ικανοποίησα τους σοφούς και τους κριτικούς με όλες τις ευμετάβλητες σαχλαμάρες που μου έρχονταν στο κεφάλι, και όσο λιγότερο με καταλάβαιναν τόσο περισσότερο με θαύμαζαν. Με το να διασκεδάζω με αυτά τα παιχνίδια, αυτές τις κουταμάρες, αυτές τις σπαζοκεφαλιές, έγινα διάσημος, και μάλιστα πολύ γρήγορα. Και η διασημότητα για ένα ζωγράφο σημαίνει πωλήσεις, κέρδη, περιουσία, πλούτη. Και σήμερα- όπως ξέρεις – είμαι διάσημος, είμαι πλούσιος. Αλλά όταν βρίσκομαι μόνος με τον εαυτό μου, δεν έχω το κουράγιο να θεωρούμαι καλλιτέχνης με τη μεγάλη και τη παλιά σημασία της λέξεως. Αυτοί ήταν μεγάλοι ζωγράφοι, ο Τζιότο, ο Ρέμπραντ ο Τισιάνος, ο Γκόγια. Δεν είμαι παρά ένας κοινός σαλτιμπάγκος, που κατάλαβε το πνεύμα των καιρών του και εξήντλησε όσο καλύτερα μπορούσε τη βλακεία, τη ματαιοδοξία, τη φιλοχρηματία των συγχρόνων του. Είναι πικρή η εξομολόγηση μου, πιο θλιβερή απ'όσο φαίνεται, αλλά έχει τη χάρη να είναι ειλικρινής».
Αγαπητοί αναγνώστες, Αν κάποιο έργο τέχνης δε σας αρέσει, σας απωθεί ή σας προκαλεί αηδία,μη διστάζετε να εξωτερικεύσετε τα αισθήματά σας. Μπορεί να έχετε εσείς περισσότερο δίκιο από εκείνους που προσποιούνται ότι εκστασιάζονται επειδή δεν τολμούν να εκφραστούν ειλικρινώς, φοβούμενοι μήπως θεωρηθούν ακαλλιέργητοι. Η απάτη και ο τυχοδιωκτισμός θάλλουν και στο χώρο των καλλιτεχνών, όπως και παντού αλλού. (Από συνέντευξη του Πάμπλο Πικάσο στο διάσημο συγγραφέα Τζιοβάνι Παπίνι) 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου